Chapter 14: We have to talk

Jag gick ut ur rummet och satte mig i vardagsrummet. Jag öppnade fönstert och kastade en liten småsten på hennes fönster som vi hade i blomkrukorna. Hon kom fram till fönstert. Hennes ögon var kolsvarta av mascara och kayal som runnit. Hon såg mig och sträckte på sig för att nå något vid fönstert. Innan jag ens hunnit blinka hade hon dragit ner persenaerna för fönstret. Det var som att hå en spark i magen. Hennes röda ögon var fastklistrade på näthinnan.
- Försöker du säga förlåt? Hörde jag morfars röst bakom mig. Jag vände på huvudet och nickade.
Hur hade jag kunnat vara så elak mot henne? Hon som berätttat om sin döda mamma för mig....

Två år senare
 
 
Jag satt och spelade videospel när Scooter kom in genom dörren på turne´bussen.
- Du vet väl att Dan anmälde sig till den där kursen för ungdommar som spelade gitarr. Typ att de skulle lära sig spela som lärningar och sånt? Sa han. Jag nickade och lämnade inte TV:n med blicken.
- Ja, Hon kommer hit om två dagar, alltså i övermorgon. Hon hette Abril Samson. Sa han. Jag stelnade till när jag hörde namnet. Kunde det vara Abby? Nej, men Samson var säkert ett vanligt namn. Jag hade försökt nå henne de där månaderna efter att jag kysst henne, men hon hade bara klickat av mig eller iggat mig. Till slut hade jag tänkt att hon inte ville ha med mig att göra längre.
 
Jag packade ner de sista sakerna innan jag kände mig redo för att kunna lämna pappa och Sara här hemma. Jag hade fått en ny gitarr av pappa när jag berättat att jag fått ett riktigt proffs som var ute och turnerade med nån stjärna. Så nu hade jag en akustisk gitarr och en elgitarr. Jag hade packat ner båda två men lämnat kvar förstärkaren och sånt, det hade de säkert borta hos honom.
2 DAGAR SENARE
Jag klev av flyget och började gå in på den stora flygplatsen. Jag såg en kille stå och hålla ett papper med mitt namn på.
- Dan Kanter? Frågade jag. Han nickade glatt.
- Lisa simpson? Frågade han helt allvarligt. Jag stelnade till.
- Nej? Abril Samson? Sa jag osäkert. Självklart! Helt fel! Han hade inte valt mig som elev! Han hade valt en mer talangfull tjej med snyggare drag och käkben.
- Bra, förlåt om jag skrämde dig men när jag jobbar med Justin så vet en del fans om vad jag heter och hur jag ser ut så jag testar folk. Log han. jag pustade ut.
- Omg! Jag vet att vi nyss träffats men, gör aldrig så igen! Sa jag. Han skrattade åt mig och hjälpte mig med väskorna.
- Jag hoppas jag inte tog med för mycket. Sa jag när vi konkade ut väskorna.
- Nejdå. Sa Dan och log. Så slog det mig. Jobbade han med Justin? Kanske Justin Timberlake, Snälla var Timberlake!
- Så vem jobbar du med? Frågade jag.
- Skriker du ofta? Frågade Dan. Jag skakade på huvudet.
- Jusitn Bieber. Log han. Just i den sekunden, ville jag bara skrika, tro mig. Det sista jag ville här i livet var att få stå öga mot öga med Jusitn igen! Jag visste att det var töntigt men jag hade fortfarande inte kommit över det faktum att han varit så hemsk mot mig. Jag hade aldrig snackat med någon om mamma efter det. Ingen visste, inte för att någon hade intresse för att ta reda på saker om mig...
- Är du i chok eller? Fråagde Dan och skrattade. Jag skakade snabbt på huvudet, stum utan choken han nyss gett mig. Vi packade snabbt in väskorna i bilen och körde iväg.
När vi kom in genom dörren till den stora Turnebussen var den första jag träffade på Justin. Han satt i soffan och spelade Tv:spel.
- Justin, Abril, Abril, Justin. Presenterade ovetande Dan oss. Jag nickade.
- Jag visar dig var du ska sova de kommande två månaderna. Sa han. Han ledde mig till en liten hytt. Ca två meter lång och en halvmeter bred. Den var inkupad i väggen. Du sover här och väskorna har du under sängen. Hoppas det duger. Log Dan. jag nickade glatt och sköt under väskorna under sängen, eller kanske hytten.
- jag måste iväg och fixa en sak men gör dig hemmastad. Log Dan. Jag nickade och lät honom gå. Så fort dörren slogs igen i andra sidan bussen hörde jag Justin bakom mig.
- Vi måste snacka...

Tänkte lämna det lite spänande.
Men vad tycker ni såhär långt?
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-08-24 @ 23:01:48
URL: http://bieberrstrorys.blogg.se
Postat av: Josefin

Jätte bra! Snälla skulle du kunna lägga upp fler kapitel, har så sjukt tråkigt och älskar novellen ;)

2012-08-25 @ 00:15:22
Postat av: Jennifer

Mer så sjukt bra!! :)<3

2012-08-25 @ 00:30:13
Postat av: Johanna

Meeeeeeeer! :D<33

2012-08-25 @ 06:46:27
Postat av: Anonym

ASBRA! meeeeeeeeer ♥

2012-08-25 @ 10:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback