Chapter 3: Beliebers

- Om du inte redan fattat det så har jag förlorat min mamma! och jag sminkar mig hur fan jag vill! skrek jag. Med dem orden i ryggen gick pappa ut ur rummet. Jag tittade ut genom fönstert. Min gitarr låg på marken i tre delar. Ilskat grävde jag runt i sminkväskan och la ordentligt med kayal under ögonen och gick till garderoben. Jag klippte sönder ett par byxor och tittade sedan på dem. Detta funkade väl på mig?

Jag satt på flyget på väg till Canada. Vi skulle flytta till någon liten skit stad, Strarford. Jag kunde inte tänka på annat än mamma. Hur det varit på hennes begravning. Hur mycket vi grät, alla människor som kom och beklagade sig. Massor av människor som jag aldrig träffat sen jag var ca 1 kom fram till mig och sa att de var ledsna. Allt kändes bara så fel. De människorna kände inte mamma! jag mindes nästan allt som i en dvala, allt bakom en hinna av tårar...
Jag lyckades somna på planet och vaknade av att Sara skakade om mig.
- Vi ska gå av nu. Sa hon. Jag nickade och gnuggade mig i ögonen. Jga tog min väska och gick ut ur planet tsm med pappa och Sara. Jag hade iggat pappa sen han slängde ut min gitarr genom fönstret. Jag snackade bara med honom i nödfall, som på begravningen där jag ibland var tvungen att klappa honom på ryggen och säga något i stil med "det blir bra".
Vi kom ut på flygplatsen och tog våra väskor. Vi började gå mot utgången. Där stog massa fans och typ grät. jag tittade närmare på dem. Självklart! Beliebers! Justin Bieber skulle så klart komma hit. Jag hade läst på google att det var " den store Jusitn Biebers" hemstad vi flyttat till. 
Plötsligt började de skrika som idiot. Jag trodde helt serriöst att mina trumhinnor skulle gå sönder. Jag kollade åt vänster där alla Beliebers stod och skrek. Där kom plötsligt en kanske stor man. Han hade vitt hår och en till ganska stor kille men mörk med typ svart hår. Det såg ganska fånigt ut när det gick runt Jusitn Bieber som om han var livshotad. Men några sekunder efter det fick jag bekräftelse på mina tankar för alla fans flög på dem och skrek om möjligt ännu högre. Jag suckade och tryckte pappa framåt så vi kom iväg från de besatta tjejerna. 
Vi vinkade till oss en taxi och sa vart vi skulle.
                                                         
Vi kom till huset. Jag rusade in för att paxa det bästa rummet. Jag kollade in i ett rum. Det var ganska stort men jag var säker på att det fanns större. Jag rusade in i ett rum som var en toalett, nästa var en garderob. Det sista rummet var inte sörre än ca två badrum. jag skyndade ner för att kolla igenom resten. Till slut hittade jag ett rum jag var nöjd med. Ett rum på ca 5 meter på varje sida, kopplat till ett badrum och en garderob. Garderoben var för liten för en WIC men för stor för en vanlig garderob. Jag öppnade dörren och skrek.
- Detta är mitt rum! jag sover här!
Jag tog mina två väskor vilket var det ända jag hade med mig idag. Imorgon skulle våra andra saker komma. Sara kom skuttande till mig. 
- Kan du hjälpa mig välja ett rum nu? frågade hon glatt. Jag nickade men suckade i mitt huvud.
- Vad vill du ha då? Litet och mysigt eller stort och luftigt? Frågade jag. 
- Litet och mysigt. Log hon. Jag ledde henen till rummet som var stort som ca två badrum.
- Funkar detta? Frågade jag. Hon nickade ivrigt. Jag tittade in i rummet. Väggarna var vita utom en vägg som var baby-blå. Fult as fuck!
- Vi kan måla om det rosa senare om några dagar. Hörde jag pappa säga. jag vände på huvudet och mötte pappas ansikte. Jag gav honom ett tacksamt leende. 
- Vilket rum är mitt nu då? frågade han med ett leende på läpparna. Jag ledde hon till det ganska stora rummet och öppande det.
- Ser fint ut. Log han och gick in.
- Jag går och packar upp, kan vi köpa färg imorgon? frågade jag. Jag hade tänkt lite under bilresan hit. Pappa måste varit helt förstörd när jag väsnades så mycket för några dagar sen. Och vi var faktiskt i ett nytt land, nytt liv.
- Jadå. Log han. Jag nickade och gick ner till mitt rum som låg på nedervåningen.
Efter en del uppackande och visualisering över vilken färg jag ville ha på rummet la jag mig ner på det timma golvet. Inatt skulle jag sova i sovsäck och på liggunderlag då min säng kom imorgon. Det kändes faktiskt ganska konstigt att huset var så tomt.

Nästa kapitel kommer om 2 kommentarer:)
Försöker få innehållet att bli spännanade men nästa kapitel kommer nog bli kul.
Men kanske blir näst-nästa kapitel, inte 100%
+
förlåt för att jag inte lagt till några bilder till detta kapitlet : /                    
 

Kommentarer
Postat av: Aida

meer!

2012-08-18 @ 18:40:49
Postat av: Natalie

Meer

2012-08-18 @ 19:55:12
Postat av: Anonym

grymt :D

2012-08-19 @ 00:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback