Chapter 4: Hello shawty

- Ser fint ut. Log han och gick in.
- Jag går och packar upp, kan vi köpa färg imorgon? frågade jag. Jag hade tänkt lite under bilresan hit. Pappa måste varit helt förstörd när jag väsnades så mycket för några dagar sen. Och vi var faktiskt i ett nytt land, nytt liv.
- Jadå. Log han. Jag nickade och gick ner till mitt rum som låg på nedervåningen.
Efter en del uppackande och visualisering över vilken färg jag ville ha på rummet la jag mig ner på det timma golvet. Inatt skulle jag sova i sovsäck och på liggunderlag då min säng kom imorgon. Det kändes faktiskt ganska konstigt att huset var så tomt.

Jag vaknade upp i det stora vita rummet. Jag suckade. Idag skulle bli en lång dag, och imorgon skulle jag börja den nya skolan...
Flyttlaset kom klockan 9. Vi började genast packa in alla lådor. Det stod på lådorna var de skulle så det var bara att lämna dem där. Sara behövde inte jobba så jätte hårt utan tog det hon klarade av och bar det dit det skulle.
Jag och pappa jobbade så hårt vi orkade. Till slut var laset slut och jag gick in på mitt rum. Precis när jag skulle börja packa upp kom pappa in.
- Du gumman. Kom, jag har en överaskning åt dig. Log han. Jag tittade nyfiket på honom och följde honom ut till köket. Han gick till några lådor.
- Blunda. Log han. jag blundade och väntade på att han skulle säga något mer.
- Titta! sa han. Jag öppnade ögonen och de blev genast stora som fotbollar. Pappa höll fram en helt ny elgitarr!
- Å! tack papap! tack, tack, tack, tack, tack, tack! Skrek jag och slängde mig i armarna på honom.
- Och förlåt...
- Förlåtet och glömt. Avbröt jag honom. Jag tog gitarren och sprang till mitt rum. Jag kopplade in förstärkaren och började spela. Den lät helt amazing!
Min väckarklocka ringde 7 på morgonen. Jag suckade och öppnade ögonen. Fan! Nu var jag avis på Sara som började sin hemundervisning klockan 9 till 14...
Jag klev upp och gick till min garderob. Den var som sagt lite större än vanligt och jag som aldrig haft något större intresse för kläder hade en del plats kvar. Därför hade jag konkat in gitarren, försärkaren, kablar och notpapper in där också. Jag valde ett linne som jag köpt på en affär i Göteborg och ett par vanliga jeans.
- Säker på att du ska ha på dig det där linnet? Frågade pappa skeptiskt när jag kom ut till köket.
- Japp! Sa jag glatt och hällde upp flingor och mjölk. 
Jag skyndade till bussen och kom precis med. Jag var glad att jag inte var den nervösa typen, jag visste att jag antagligen skulle få en vän och fick nöja mig med det. Jag satte mig vid ett säte och pluggade in hörlurarna och började sätta på lite musik. Sen jag sett Justin Bieber på flygplatsen hade jag kollat runt lite på hans musik och jag gillade några llåtar men var liksom inget fan av honom.
Några killar rusade in i bussen. De två killarna som suttit längst bak började tjoa och sånt när de kom. De snackade riktigt snabbt och mumlade samtidigt som de tjoade och sånt så jag hörde knappt vad de sa.
Plötsligt flög en kille ner i sättet bredvid mig.
- Hello shawty! Sa han och log ett flörtigt leende. Jag hade många killkompisar hemma i sverige och smälte inte direkt för ett sånt leende.
- Mm. Sa jag ointresserat och började mixtra med min mobil så den tog en annan låt.

Kommer skriva som att alla snackar svenska även om de snackar engelska, bara så ni vet:)
kommentera om ni vill ha mer+
Nästa kapitel kommer det komma igång lite mer :D
3 kommentarer för nästa kapitel, det klarar ni! :D
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Mer!! :)

2012-08-18 @ 20:41:25
URL: http://justinbieberstorry.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Braaaa, meeeeer;D

2012-08-18 @ 22:41:44
Postat av: Anonym

Braaaa, meeeeer;D

2012-08-18 @ 22:41:52
Postat av: me

läste alla kapitel på en gång och därför kommenterar jag bara detta (ifall du undrar liksom ;)
GRYMT BRA! meeeeeeer ♥

2012-08-18 @ 23:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback