Chapter 5: Do you really need to be so close?

Några killar rusade in i bussen. De två killarna som suttit längst bak började tjoa och sånt när de kom. De snackade riktigt snabbt och mumlade samtidigt som de tjoade och sånt så jag hörde knappt vad de sa.
Plötsligt flög en kille ner i sättet bredvid mig.
- Hello shawty! Sa han och log ett flörtigt leende. Jag hade många killkompisar hemma i sverige och smälte inte direkt för ett sånt leende.
- Mm. Sa jag ointresserat och började mixtra med min mobil så den tog en annan låt.

- Vad lyssnar du på? Frågade killen. Han hade varit ganska irriterande under hela resan. Han hade hade pratat sjukt högt med både mig och killarna längre bak och det var as jobbigt. Sen hade han ständigt trängt sig ihop med mig, något jag verkligen inte gillade att främlingar gjorde. Han hade även dragit ur mina hörsnäckor, petat runt på min mobil när jag valt en annan låt och massa annat.
- Hallå! Vad lyssnar du på, sexy? jag suckade.
- Måste du sitta så nära? det är sjukt störande. Suckade jag.
- Låtsas inte som om du inte gillar det. Sa han. Jag bitchblickade honom och ställde mig upp för att byta säte. "ooo!" hördes från killarna där bak. Jag orkade inte bry mig. Några minuter senare var vi vid skolan.
Killarna kastade sig ut och precis när jag skulle hoppa ut ur bussen puttade killen som varit så irriterande till mig från sidan och jag tappade balansen och ramlade. De gick skrattande där ifrån. Jag suckade och tog mig upp själv.
I klassrummet var jag tvungen att gå fram och säga vad jag hette och "gärna" något annat också. Det där "gärna" var mer ett tvång.
- Jag heter Abby, kommer från Sverige. Sa jag bara. Blickarna från alla andra i klassen irriterade mig. jag hade ju berättat, kande jag inte få gå till min plats nu?
- Varför flyttade ni? Frågade läraren. Skvallerkärring tänkte jag för mig själv. Nej, jag hade ingen lust att säga att min mamma dog i cancer inför 20 helt totala främlingar.
- Därför. Sa jag och började gå till min plats.
- Nej! Vänta! här i pappren står det att du heter Abril. Fint namn. Log hon. Jag suckade och himlade med ögonen. jag satte mig ner på bänken som var ledig, utan någon bredvid mig alls...  " Emo" hörde jag någon mumla. 
- Har du något att säga, Chaz? Frågade Läraren och tittade på killen som varit sådär jobbig på bussen.
- Emo. sa han högt och tittade på mig. Några i klassen började typ fnittra.
- Jag är ivarje fall inte en jävla fjortis som du. Sa jag kaxigt. Och och lutade mig tilbaka mot ryggstödet.
- vad sa du? sa han argt.
- Du hörde. sa jag minst lika kaxigt som det innan. Klassen tystnade och alla tittade bak på mig, Den kaxiga nya eleven som precis gjort ett jävligt stort misstag.
- Men hörni! Inte sånt prat! sa läraren och klappade händerna två gånger för att få klassens uppmmärksamhet.
 
När vi fick lämna klassrummet var Chaz och hans kompisar snabbt vid mig.
- Vad sa du på lektionen? Frågade Chaz argt.
- Att du var en fjortis, lyssnar du aldrig? Sa jag irriterat och fortsatte gå.
- Bara för att du är ett emo så tycker du att alla andra är fjortisar bara för att de inte har svart runt ögonen.
- Men du tyckte ju tydligen att det var sexigt för du stötte ju på mig på bussen. Sa jag surt och öppande mitt skåp. 
- Tyckte bara synd om dig. Sa han och ställde sig vid mig.
- Jag tyckte också synd om mig, jag fick ju sitta så jävla nära din svettstank. Sa jag och började gå åt hållet min andra lektion skulle va. 
När jag skulle gå in genom dörrposten så kom Chaz och hans gäng och knuffade till mig med axlarna så jag åkte in i väggen. Det gjorde ganska ont men jag bet ihop och gick till en tom plats. 
- Snygg sminkning, ska du på goth-festival senare eller? Frågade en tjej med långt blond hår och bruna ögon. Riktigt söt faktiskt.
- Nej ska du på en strippklubb sen eller vad? Frågade jag trött. Genast fick jag en penna i huvudet av den där Chaz. Detta skulle bli en lång dag...

Vad tycker ni?
Eftersom jag är så? Nej jag vet inte men snart kommer hon ivarje fall träffa Justin!
hoppas ni inte tröttnat på novellen, vet att den är ganska trist, försöker ändra på det :)
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jätte bra meer !!

2012-08-19 @ 05:15:23
Postat av: aida

as bra, mer! <3

2012-08-19 @ 08:17:29
Postat av: Anonym

jättebra ju! mer :D

2012-08-19 @ 09:39:22
Postat av: Emelie

Bra! <3

2012-08-19 @ 13:54:15
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback