Chapter 6: Justin Bieber

När jag skulle gå in genom dörrposten så kom Chaz och hans gäng och knuffade till mig med axlarna så jag åkte in i väggen. Det gjorde ganska ont men jag bet ihop och gick till en tom plats. 
- Snygg sminkning, ska du på goth-festival senare eller? Frågade en tjej med långt blond hår och bruna ögon. Riktigt söt faktiskt.
- Nej ska du på en strippklubb sen eller vad? Frågade jag trött. Genast fick jag en penna i huvudet av den där Chaz. Detta skulle bli en lång dag...

Jag klev upp ur sängen och kollade på klockan. 12, då skulle Chaz och Ryan sluta snart.
Mina Beliebers hade blivit galna när de sett mig igår och sprungit fram till oss och praktiskt taget sprungit över folk. Läskigt när sånt händer, skönt att ha livvakter då.
Jag gick ner till köket där mormor höll på att steka ägg och bejcon.
- Hej Jusitn! Sovit gott? Log hon. Jag gav henne en kram och nickade.
- Finns det till mig? Frågade jag och såg ner på frätande äggen och bejconen.
- Det vet du att det alltid finns. Log hon. Hon tog av stekpannan från spisen och la ner två ägg och ett halft berg av bejcon på min tallrik och öste upp resten på sin.
- Så vad tänkte du göra idag? Frågade Mormor och började skära sina bejcon. Något jag aldrig gjorde nu längre, skyfflar bara in det som får plats i munnen.
- Tänkte vara med Chaz och Ryan, spela basket eller nåt. Svarade jag. Sen blev det tyst medans vi åt vår frukost.
 
Jag drog på mig kepsen och en hoodie. Jag skulle möta Chaz och Ryan vid skolan och sen skulle vi gå hem till Ryan och hitta på något. Jag öppnade dörren och gick ut. Det var September och ganska kallt ute. 
Jag kom till skolan och väntade vid ett hörn på att klockan skulle bli 16. När klockan var en minut över rusade några killar ut. Två av dem var Chaz och Ryan. Men de ställde sig vid sidorna av dörren och såg ut att vänta på någon. När en tjej med ett coolt döskalle linne kom ut genom dörren var killarna där och knuffade ner henne för de två trappsteg som fanns utanför skolan. Hon såg ut att ramla ganska hårt och stog hårt i marken när hon landade. Varför fan gjorde de så!? Jag fick serriöst lust att gå hem igen, eller typ skicka en pansarvagn på Chaz och Ryan. Tjejen reste sig upp och började gå mot mitt håll. Hon gick förbi mig utan att ens titta upp från backen. Hon hade svart kayal runt ögonen och den såg ut att ha runt lite, hade hon gråtit? Jag skulle precis sträcka mig och fråga om hon var okej när Chaz och Ryan kom upp mot mig.
- Yo bro! Sa Ryan glatt. Tjejen skyndade på stegen iväg från oss.
- Hora! Ropade Chaz efter henne. Hon fortsatte bara att gå och gick på bussen. 
- Och det var nödvändingt för att? Frågade jag surt.
- Men kom igen Jusitn! Du ser ju att tjejen är helt störd! Sa Ryan och tog Chaz parti.
- Och? vem sa att ni måste snacka med varann? Sa jag och började gå mot Ryans hus. Det var en bit att gå men jag kunde ju inte direkt sätta mig på bussen så.
- Sura inte nu ditt PMS! Skämtade Chaz och la armen om mina axlar.
- Ne! Nu har vi fucking kul! Sa Ryan och la arm och Chaz axlar. 
Jag klev in genom dörren till vårt nya hus. Allt kändes bra, till Sara kom springandes till mig med tårar i ögonen.
- Sara!? vad har hänt? Sa jag.
- Pappa blev arg på mig och... han, han snyftade hon.
- Vad gjorde han? Frågade jag skräckslaget.
- Han gjorde sönder mitt slott och sen så åkte han iväg. Han har inte kommit tbx.
- Men var är din lärare? frågade jag.
- Han körde, körde iväg henne. Sa hon ledset. Jag tog med henne till mitt rum och satte ner henen i min säng.
- Vi kan bygga ett nytt slott. Log jag och satte mig mittemot henne.
- Mm. Snyftade hon. Jag drog in henne i en kram och gick iväg till köket. Där låg tomma öl brukar och spritflaskor på bänken. Fint! Suckade jag och började plocka undan efter pappa.
Klockan 7 på kvällen ringde det i min mobil. 
- Hallå?
- Pratar jag med Abril Samson? Frågade en mörk röst.
- Aa. sa jag.
- Det är så att din pappa körde in i ett träd när han körde full. Han ligger på sjukhuset i koma. Vi skulle vilja att ni kommer hit. 
- Va!? Men jag har inget körkort. Sa jag snabbt.
- Har ni någon släkting eller granne i närheten.
- Nej. Sa jag. Jag började skaka. 
- Har ni inga grannar över huvudtaget? Sa Doktorn lite halvförvånat.
- Vi flyttade hit igår, jag känner inte någon över huvudtaget. 
- Ja, hur ni kommer hit kan jag inte hjälpa er med. Men det skulle vara bra om ni kom, så vi kan prata fosterfamiljer tills er pappa frisknat till.
Sen avslutades samtalet. Vaddå foster familj? Vaddå att han inte kunde hjälpa mig till sjukhuset?
 Jag drämde foten i väggen och började tänka. Jag hade ingen anning om hur man beställde en taxi. Jag gick till mitt rum där jag hade utskik över huset bredvid. Det var tänt överallt, jag kunde se två sillueter av två människor. Japp, jag fick helt enkelt gå dit in och förudmjuka mig själv genom att be om skjuts...
Jag kollade mig i spegeln, tog bort den svarta kayalen under ögonen innan jag gick till det andra huset.
Jag tog ett djupt andetag och knackade på dörren. Ca 30 sekunder senare öppnades dörren av en ganska normal lång gammal man. Han hade nästan inget hår på huvudet och hade en ganska stor mage. Han log mot mig.
- Hej, Ehm, Min pappa krockade med bilen idag och jag vet att vi inte känner varann eller något men jag kan inte ta mig till sjukhuset och undrar om ni skulle kunna ge mig skjuts. Jag kan betala bensinpengar och sånt men jag behöver verkligen hjälp. Babblade jag. jag kämpade för att hålla tårarna inne.
- Men lilla vän. Klart vi hjälper till. Sa han och drog in mig en en varm kram. Jag kände hur en tår rann ner för min kind men jag skyndade mig att torka bort den.
- Men vi är nog lite gamla för att köra men Justin är här, han skjutsar dig. Log han. Han ropade på efter Jusitn och jag hoppades av hela mitt hjärta att det inte var den Justin jag tänkte på. Tyvärr hade jag fel. Ur ett rum kommer självaste Justin Bieber.
Strunta i var han är och vad han har på sig.

Tycks?
Visste inte riktigt vad jag skulle göra med kapitlet men aa, fick bli det:)
4 kommentarer för nästa? :)
KOMMENTERA!
 
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jätte bra ! :)

2012-08-19 @ 15:15:51
Postat av: Cajsa

mer! :)

2012-08-19 @ 19:05:22
Postat av: Jennifer

Mer!! :)

2012-08-19 @ 19:16:24
URL: http://justinbieberstorry.bloggo.nu
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-08-19 @ 19:48:05
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Super bra! Meer!

2012-08-19 @ 20:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback