Chapter 7: Do you need ride?

- Men lilla vän. Klart vi hjälper till. Sa han och drog in mig en en varm kram. Jag kände hur en tår rann ner för min kind men jag skyndade mig att torka bort den.
- Men vi är nog lite gamla för att köra men Justin är här, han skjutsar dig. Log han. Han ropade på efter Jusitn och jag hoppades av hela mitt hjärta att det inte var den Justin jag tänkte på. Tyvärr hade jag fel. Ur ett rum kommer självaste Justin Bieber.
Jag gick ut ur rummet och tittade åt morfars håll. Han stod vid dörren. Utanför stog tjejen från skolan. Hon hade på sig samma kläder som i skolan så hennes byxor hade smuts på knäna efter att Chaz och Ryan puttat ner henne. Hon hade tagit bort kayalen under ögonen, eller kanske gråtit bort den? Det syntes att hon hade gråtit för hennes ögon var röda och kinderna fuktiga.
- Aa? sa jag och gick till dörren.
- Kan du ge henne skjuts till sjukhuset? Sa han. Tjejen såg ut att skämmas och tittade ner i backen.
- Ja. sa jag och tog bilnycklarna som låg på hallbyrån. Tjejen vågade fortfarande inte tittade direkt på mig med hade huvudet ivarej fall framåt och inte ner i backen. Hon följde mig till bilen. Jag låste upp och hoppade in.
När vi kommit ut på vägen sneglade jag på henne.
- Vad ska du göra på sjukhuset? frågade jag. Hon tittade upp på mig.
- Pappa krockade när han körde full, vet inte mer än att han ligger i koma. Sa hon och tittade mig i ögonen. Jag avbröt snabbt ögon kontakten.
- Oj, förlåt det var inte meningnen att...
- Nej, du visste inte. Det är okej. Avbröt hon mig. Jag gav henen ett snett leende.
- Gjorde du något, typ viktigt när jag kom? Sa hon. Jag tittade på henne igen. Hela hon var nervös, det syntes att hon var allt annat än bekväm.
- Nejdå, inget över huvudtaget. Log jag. Hon log tbx men ett leende som inte direkt nådde ögonen.
- Är ni nyinflyttade? Frågade jag för att avbryta den pinsama tystnaden.
- Aa, flyttade in igår. Sa hon. Jag släppte vägen med blicken för några sekunder och tittade på henne.
- Wow, ingen bra start. Sa jag. Jag mindes hur hon blivit puttad på skolan, sen hade hennes pappa krockat. Fint, verkligen en super start!
- Mm. Sa hon bara. Jag körde in på den sista uppfarten och stannade bilen.
- Här är det. Log jag.
- Tack för skjutsen. Du fattar inte hur mycket du räddade mig. Sa hon. Jag gav henne en snabb kram innan hon hoppade ut ur bilen. När hon gått in genom sjukhusentern kom jag på en grej, hur skulle hon ta sig hem?
Jag gick in till sjukhuset och frågade om pappa i receptionen och killen i receptionen skickade mig till rum 297 B på våning 3. Jag nickade och började gå mot hissen. Jag åkte upp till våning 3 och började leta efter pappas rum. Tillslut hittade jag det det och gick in. Efter ca tio minuter av väntan och försök att inte titta på min mörbultade pappa kom en doktor in i rummet.
- Är du Abril Samson? Frågade en lång man med mörk röst. Jag nickade han gjorde en nick med huvudet att jag skulle följa med honom. Jag torkade snabbt några tårar innan han ledde mig in till ett rum. Jag gick in och satte mig på en stol.
- Jo, vi vet inte hur länge din pappa kommer vara i koma. Så har ni några anhöriga ni kan bo hos så länge?
- Nej, de är alla kvar i sverige. Sa jag.
- Några vänner?
- Nej, men jag har klarat mig själv. Pappa brukar åka iväg på affärsresor och då klarar jag mig själv. Jag klarar mig.
- Hur länge har du klarat dig själv längst förut?
- Två veckor. Ljög jag. Pappa hade ett fast jobb på Volvo hemma i Sverige och var bara borta någon natt ibland men jag ville inte till någon jävla fosterfamilj!
- Men då blir det säkert inga problem. Ni kommer få bidrag tills er pappa tillfrisknat så du kan köpa mat och betala räkningar. Jag nickade. Vi snacka lite mer om massa skit och till slut skakade vi hand och jag fick gå ut ur sjukhuset.
När jag kom ut kom jag på att min skjuts var hemma i ett varmt hus. Jag suckade och satte mig på en bänk. Jag drog trött handen genom håret och funderade hur jag skulle komma hem.
- Behövder du skjuts? Frågade en röst som jag kände igen. jag tittade upp och såg in i Justins bruna ögon.

Nu har de träffats och sånt, vad vill ni ska hända senare i novellen?
3 kommentarer för nästa!
Kommentera! :D

Kommentarer
Postat av: aida

meeer!

2012-08-19 @ 21:27:56
Postat av: Linn

mer

2012-08-19 @ 22:14:22
Postat av: Emelie

Jätte bra!! <3
Mer:D

2012-08-19 @ 22:34:37
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

något spännande :D hennes pappa kanske dör? :o
meeeeer! <3

2012-08-19 @ 23:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback