Chapter 40: Longboarding with you

- Klantade mig lite med en staket. Men häng på och köp nya. Log han. Jag tittade på Pattie som nickade och så följde vi med dem till närmaste skoaffär. Justin tittade runt omkring i affären. Jag övergav snabbt gruppen när jag såg en hylla med jeffrey campbell skor. Jag tittade på alla sorter som fanns. Sarta med pärlor, rosa med brun sula. Det fanns nästan för många sorter. Jag fastnade för ett par blå i skin och tog på dem. Sedan gick jag runt i de höga skorna bort till resten av crewet.
- Men titta vem som har växt. Retades Dan. Alla vände sig om för att tittade på mig och skorna. Jag lät blicken glida över alla när jag mötte Justins blick igen. Han log stort mot mig och nickade gillade.
- Visst är de fina? Sa jag till crewet och gick lite i dem men jag såg i ögonvrån att Justin tittade på allt annat än skorna. 

 
Jag klev i de nya skorna jag köpt. Det var jeffrey campbell skorna. Även om de kanske inte matchade helt perfekt,så var de båda väldigt fina och jag älskade både min klänning och skorna. Sedan satte jag mig för att göra mitt smink. När jag gått i skolan hade sminket inte varit svårt. Allt handlade om att se ut som om man inte brydde sig och därefter gjorde jag mitt smink. Nu skulle jag plötsligt sminka mig för en dejt med Justin Bieber. Bara tanken gjorde mig rädd, jag var inte duktig nog. Jag suckade och slängde en blick mot dörren för att det kanske kunde bli som på film, att en stylist kom in för att göra mig bedårande. Men det hände aldrig...
Jag tog ett djupt andetag och började pensla på med smink.
 
 
När jag blev klar med mitt smink kunde jag inte låta bli att klappa händerna lite åt mig själv. Jag hade verkligen lyckats med det omöjliga. Visst det hade tagit tid men det var det värt. Innan jag borstade tänderna åt jag en banan. Bara för att vara säker på att inte komma dit hungrig, om min mage börjar kurra blir det ovanligt pinsamt...
Jag fixade håret en sista gång. Det kändes som om det aldrig ville lägga sig rätt. Hur jag än gjorde såg det bara värre och värre ut. Jag ville inte se för uppklädd ut men inte heller gå som jag brukar. Jag hade frågat min stylist Ryan om hur jag skulle ha håret samt kläder. " Ha håret som du brukar och välj något som känns bekvämt till vad ni ska göra ikväll" Var det ända han sagt. Tack för den hjälpen.... Till slut hade jag fått med mig mamma in på mitt rum för att hjälpa mig välja kläder, min väska var ett ändlöst berg av kläder och jag fick panik av det.
Mamma hade lämnat rummet när vi kommit överens om en svart keps, svart tröja och svart skinjacka med vita
byxor.
Innan jag knackade på Abbys dörr tog jag ett djupt andetag. Dejten var planerad och det kunde inte gå fel, men ändå hade min hjärna börjat tänka ut nya saker som hade varit ännu bättre än det här. Gillade hon ens maten vi skulle äta? Var hon rädd för något vi skulle göra? Tänk så hade hon mens? Då skulle choklad varit en väldigt bra ide att ha till maten, men det hade jag ju... Men tänk så gillar hon inte choklad? Fan! Jag borde nog inte tagit choklad, jag borde tagit romantiskt smågodis stället! 
Jag suckade åt mina egna tankar innan jag knackade på dörren. När hon öppnade dörren höll min haka på att ramla ner på golvet, hon var så vacker...
Hennes klänning var ljust blå och passade underbart fint till hennes mörka hår och småmörka hud. 
- Vacker du är. Log jag. Jag fick inte fram mer än så men det var tillräckligt för att hon skulle rodna och titta ner på sina skor som också var nya och väldigt fina. Jag tänkte tillbaka när hon stolt spatserat runt i affären och visat upp sig i dem. Hon hade sett så stolt och ivrig ut. Jag hade inte tittat på skorna ett tugg utan studerat hennes sätt att gå och röra sig på. Jag ville bli expert på allt om henne. Veta vad hon tänkte och sa när hon gjorde något. 
- Du är också vacker. Mumlade hon generat och höjde blicken lite från marken för att kika upp mot mig. Jag log och tog ett steg in i hennes rum. Hon höjde huvudet och väntade på vad jag skulle göra. Utan att tänka mig för, tog jag min hand mot hennes kind och smekte hennes kindben med min tumme. Innan jag tog ett steg fram och kysste henne. Hennes hand letade sin väg upp bakom min nacke och jag la min hand på henns korsrygg för att trycka hennes kropp närmare min.
- Vi måste gå nu. Viskade jag mot hennes rosa läppar. Jag hoppades verkligen att jag inte fått läppstift på läpparna...
 
Jag stannade bilen framför den lilla bron. Den var stenlagd och jag hade bestämt att vi skulle åka longboard över bron och runt i parken. Jag stannade och tittade på Abby som sträckte på sig för att se bakom träden och skymde sikten. Allt man kunde se var bron, en liten väg som man kunde komma fram till parken på, träd och massor utan ljus bakom träden. Ljuset lyste upp himlen och gav de ett magiskt sken. 
- Var är vi? Frågade hon och tittade ivrigt på mig. Jag log bara och sträckte mig bakåt för att få tag på longboarden jag lagt där. 
- Vi får åka dit. Log jag och höll fram longboarden så hon förstod budskapet. Hon skrattade och skakade på huvudet.
- Jag borde valt andra skor. Skrattade hon och tittade ner på de högklackade skorna.
- Ta av dem. Log jag. Inget skulle göra mog gladare än att få bära runt på henne när vi kom till asvalt m.m. Hon bet sig i läppen innan hon snörade upp skorna och tog av dem för att lämna dem i bilen. Jag hopppade ut ur bilen för att öppna dörren åt henne och hjälpa henne ut.
 
- Okej, är du med? Skrattade jag när vi ställt oss på longboarden. Jag hade Abby framför mig och höll hårt i henne.
- Typ. Fnissade hon. Jag tog lite fart och genast vinglade Abby till. Tack och lov ramlade vi inte utan fortsatte åka. Vi lyckades ta oss över bron och bakom träden.

HOPPAS NI GILLADE DET
VAD VILL NI SKA HÄNDA PÅ DEJTEN?
KOMMENTERA SÅ MKT NI ORKAR! :D
KOMMENTERA!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

MER! :D

2012-10-24 @ 06:31:26
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-24 @ 15:00:01
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

ättebra!! vad som än händer så blir det säkert bra!!

2012-10-24 @ 21:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback