Chapter 13: Game night

- Nej! Låt henne vänta. Visa att du också kan vara arg. Jag menar, just nu beter du dig som en hund. Oj förlåt, allt är mitt fel liksom. Visa att du också har egen vilja. Låt inte hennes avundsjuka styr ditt liv. Vi bjuder hit nån och har värsta myskvällen med godis och vin. Log jag. Ja, jag hade sagt det där bara för att få det att låta som en jätte bra ide att ta in vin i skiten. Iden var att jag skulle få lite sprit, jag var läskigt sugen.
- Allt det där lät as bra. Men, inget vin. Jag är inte dum, du får inget. Log han. Tjurigt lade jag armarna i kors över bröstet och plutade med läppen.Han skrattade bara och plockade upp mobilen. Han såg ut att skicka ett sms men jag var för långt bort för att se vem det var till.

Justins Perspektiv:
Fredo hade kommit in till Ashley med chips, godis, cola och allt man kunde bli fet på. Han hade också haft med sig något som klingat utav glas. Ashley hade genast gått upp i taket och trott Fredo hade med sig vin eller liknande. Men det var bara en hallonsoda. Surt hade hon hasat sig tillbaka till soffan med sin väldigt långsamma gång och satt sig för att öppna flaskan. Nu spelade jag och Fredo TV-spel och Ashley fixade naglarna.
De senaste dagarna hade faktiskt varit jätte mysiga. Ashley och jag hade kommit varann mycket närmare och allt kändes mycket bättre mellan oss. Den första gången vi setts var som bortblåst och jag tror till och med att man kunde se oss som bra vänner.
- Justin. Sa Ashley och väntade på att jag skulle svara. Men jag var helt inne i spelet där jag var tvungen att köra massa special grejer för att kunna klå Fredo.
- Mm. Svarade jag bara och gav henne inte en blick. Inte för att jag var ett arogant rövhål som Selena tyckte. Jag visste bara att Ashley inte brydde sig om det, bara hon fick ett svar.
- Du kanske vill kolla min twitter. Log hon. Denna gången gav jag henne en blick innan jag pausade spelet för att kolla min telefon. Jag sökte upp Ashleys profil och kollade vad hon gjort. Uppe som hennes senaste uppdatering var en bild på mig, Fredo och lite av hennes ben. " Chilli´n with some idiots ;)". Stog det. Jag skrattade och kastade en kudde på henne. Jag hoppades fansen skulle fatta skämtet och inte gå på henne för hårt för att hon kallat mig och Fredo idioter. Vissa av mina fans var verkligen inga att skämta med. Efter några timmar hade Ashley somnat i soffan och Alfredo tyckte vi skulle dra och låta henne sova. Men jag kände bara inte för att lämna henne som ett däckat fyllo på soffan med en filt över sig. Hon skulle få ont i ryggen om hon sov i den ställningen, och ont någonannanstans var det sista hon behövde. Istället lyfte jag försiktigt upp henne och rörde mig mot hennes sovrum. En BH med rosa leopardmönster låg slängd över sängen och jag tog snabbt bort den och slängde den mot stolen i sovrummet. Jag skulle inte direkt klä av henne utan lade bara ner henne på madrassen och drog täcket över henne och bäddade det så hon inte skulle frysa. Varför jag brydde mig så mycket om henne vet jag inte. Men utan att tänka på det satt jag mig på huk, pussade henne på pannan och tittade sedan på hennes fridfulla ansikte.
- Bli bra snart. Vi åker om två dagar. Viskade jag och gick bort från henne. Men utan att jag märkt det hade Alferdo ställt sig i dörren och tittade chokat på mig. Hur mycket hade han sett?
- Har du känslor för henne?

Varse goda. Ett till kapitel. Försöker hålla dem i rullning så ni får dem med jämna mellanrum men ibland går det inte. Vad tycker ni? Ideer?????

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra! meeeer :)

2013-04-05 @ 02:15:06
Postat av: Emelie

As bra! <3

2013-04-05 @ 14:30:00
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeer :D

2013-04-05 @ 15:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback