Chapter 14: flashback

En BH med rosa leopardmönster låg slängd över sängen och jag tog snabbt bort den och slängde den mot stolen i sovrummet. Jag skulle inte direkt klä av henne utan lade bara ner henne på madrassen och drog täcket över henne och bäddade det så hon inte skulle frysa. Varför jag brydde mig så mycket om henne vet jag inte. Men utan att tänka på det satt jag mig på huk, pussade henne på pannan och tittade sedan på hennes fridfulla ansikte.
- Bli bra snart. Vi åker om två dagar. Viskade jag och gick bort från henne. Men utan att jag märkt det hade Alferdo ställt sig i dörren och tittade chokat på mig. Hur mycket hade han sett?
- Har du känslor för henne?

Ashleys perspektiv:
Jag vaknade upp på morgonen. Det gjorde inte lika ont i huvudet och trycket i kroppen hade lättat. Men jag mindes inte att jag gått och lagt mig. Jag orkade inte bry mig om att tänka på det mer. Efter kanske ett år av drickandet jag höll på med på den nivån jag gjort, var jag van vid minnesluckor. Jag tänkte tillbaka på första gången jag druckit och blivit full på riktigt. I något år innan hade jag provsmakat men det var den första kvällen jag blev redigt full.
- Ashley! Prova det här! Jag tror du kommer gilla det! Säger Julia och håller fram en mugg. Jag luktade misstänksamt på muggen. Det luktade jucie och socker och lite alcohol. Jag orkade inte fråga mer om vad som va i utan provade drycken. Det brände lite i halsen när jag svalde den men oj vad gott det var!
- Vad var det!? Det va ju as gott ju! Skrek jag till Julia. Hon skrattade och drog med mig till köket som jag inte ens hittat i detta huset än. Det var min första riktiga fest. Julias kille hade tagit med oss hit men nu hade han gått och gjort nåt annat. Men så hittade vi honom. Han stog i köket och snackade med några andra killar. En av dem var riktigt snygg faktiskt. Han hade blont hår och ögonfärgen såg väldigt annorlunda ut. Nästan gula. Han log mot mig när vi fick ögonkontakt. 
- Kan du göra mer av det här? Frågade Julia glatt mot Johan som var hennes kille. Han skrattade åt oss och nickade innan han började hälla i olika flaskors innehåll i två muggar. Jag hann se det. Det var sprit och jucie och någon slags röd saft. När han blev klar gav han våra muggar och den blonda killen började prata.
- Aww, nybörjare. Log han och några av deras kompisar log mot oss. Julia fnittrade och jag följde hennes exempel. 
- Här, jag ska visa dig något som du kommer gilla. Säger den blonda killen och ställer sig vid bänken och tar en till mugg. Han tar en flaska vodka och redbull. och gav mig sedan blandningen. Jag svepte ner min tidigare dryck och provade det han gav mig. Detta var minst lika gott men jag började känna mig lite rund om fötterna och vinglig."
Mer mindes jag inte än att jag och den blonda killen låg i soffan och grovhånglade. Någon månad senare förlorade jag min oskuld till honom och två månader efter det visade det sig att han varit otrogen mot mig i en helmånad. Jag suckade åt minnet. Efter det hade jag börjat dricka väldigt mycket och slutade tänka mig för. Nu för kanske tre-fyra månader sen hade vi träffats på samma fest igen. Han var sig lik och det slutade hemma hos honom innan jag smög iväg från honom när han sov på morgonen. Inga samtal eller sms, jag hade inte väntat mig något annat heller. Jag väntade mig inget sånt från killar längre.
Justins perspektiv: 
-Har du känslor för henne? Frågade Fredo och tittade på mig med orolig blick. Jag suckade. 
- Nej jag älskar Selena. Morrade jag och tittade trött på Fredo. Men orden kom inte för att jag menade det längre. Hade jag tappat mina känslor för Selena? Nej, vi hade det bara jobbigt just nu. Det var inget farligt, det blir snart bättre.

Hoppas ni gillade detta korta och tråkiga kapitlet. vet inte när nästa kommer upp faktiskt. är ganska upptagen just nu men jobbar så mycket jag kan. Ideerna är helt slut. Några underbara läsare som har några ideer? Skulle verkligen vara super bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3
Men kan du inte göra lite längre kapitel? :)

2013-04-09 @ 20:40:57
Postat av: Anonym

meeeer <3

2013-04-09 @ 22:41:59
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeer :D

2013-04-13 @ 23:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback