Chapter 12: Phonecall

- Vad var det som hände? Frågade jag. Hon öppnade trött ögonen igen och andades in ett djupt andetag.
- Jag vet inte. Jag slog i huvudet när jag ramlade av lådorna. Sen kastade de ut mig. Sen minns jag inte mer. Sa hon. Hennes röst var både svag och hes. Jag tog hennes hand och sökte henne blick igen.
- Vad gjorde du på lådorna? Frågade jag. Jag kunde varkligen inte begripa varför hon skulle upp på lådorna för. Men jag fick inget svar. Hon bara tittade på mig innan hon stängde ögonen igen. Varför var hon så utmattad? Det kunde väl inte hänt något annat där ute? Något ännu värre?

Aschelys perspetiv:
Jag hade fått vila väldigt mycket sen jag kom hem från sjukhuset. I två dagar hade jag legat i soffan och bara vilat. Det var skönt för mitt huvud att fått en ordentlig smäll i det där fallet. Jag visste inte vad som funnits i de där lådorna men ont hade det gjort.... Det knackade på dörren och jag tog mig långsamt upp från soffan. Det snurrade i huvudet om jag rörde mig för fort och jag ville heslt stå upp utan att falla ihop. Utanför stod som jag trott, Justin. Han hade hälsat på mig flera gånger varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag fått honom att kolla på tjejfilmer, måla mina naglar, fläta mitt hår eller fixa choklad till mig. Många gånger hade det blivit iallafall. Han log mjukt när han såg mig.
- Hej, hur mår du? Frågade han och gick in som om det vore självklart. Och det var det, han fick alltid komma in.
- Helt okej men jag kommer ju inte framåt fort precis. Log jag. Han skrattade och la en arm om min midja och hjälpte mig tillbaka till soffan. och satte sig i den bredvid.
- Vill du ha hjälp med nåt? Frågade han. Han ville alltid hjälpa till och det kändes bra. Men innan jag hann komma på en bra grej att utsätta honom för ringde hans telefon. Han tittade på skärmen. Han tittade på mig med en " jag är ledsen"-blick och gick iväg för att svara. 
- Hej... Nej?... Förlåt... Ashley-..... Så är det inte alls!.... Lägg av Selena.... Mer hann jag inte uppfatta innan han lämnade rummet för att gå in i köket. Jag fattade inget men skulle säkert få reda på det senare.
 
Justin kom efter kanske en halvtimme in i rummet. Han såg inte alls lika glad ut längre. Selena verkade inte direkt vara världens bästa flickvän om man säger så. Man ska väl bli glada av att snacka med den man älskar? Och om man bråkar ska man kunna reda ut det för att ens kärlek är starkare än ilskan? Det var därför jag inte orkade med förhållanden, alltid gick nåt fel.....
- Är du okej? Frågade jag. En ganska självklar fråga Ashley....
- Jadå. Det bara blir så mycket skit med Selena just nu. Sa han och drog en hand genom håret. Tro inte att jag hade känslor för honom nu. Jag hade inte det, men han var extremt sexig när han var frustrerad.
- Vaddå då? Svarade jag och fortsatte förska få honom att avslöja mer.
- Nej. Kvällen du skadades och behövde åka in till sjukhuset hade jag och Selena bestämt att vi skulle gå på date. Men när mamma berättade att du hade skadat dig och åkt in till sjukhuset glömde jag helt bort att Selena väntade på mig på andra sidan arenan. Men på vägen dit skickade jag ett mess eftersom hon inte svarade när jag ringde och nu säger hon att jag har slutat respektera henne...
- Shit... Mumlade jag. Tjejen var fan besatt..... Jag fattade att hon blev sur när han missade allt de hade bestämt. Men eftersom det hänt en olycka måste hon väl ha översenede? Tydligen inte....
- Mm. Mumlade han och drog ännu en gång handen igenom håret.
- Jag borde ringa henne igen. Be om ursäkt.Sa han efter en stund.
- Nej! Låt henne vänta. Visa att du också kan vara arg. Jag menar, just nu beter du dig som en hund. Oj förlåt, allt är mitt fel liksom. Visa att du också har egen vilja. Låt inte hennes avundsjuka styr ditt liv. Vi bjuder hit nån och har värsta myskvällen med godis och vin. Log jag. Ja, jag hade sagt det där bara för att få det att låta som en jätte bra ide att ta in vin i skiten. Iden var att jag skulle få lite sprit, jag var läskigt sugen.
- Allt det där lät as bra. Men, inget vin. Jag är inte dum, du får inget. Log han. Tjurigt lade jag armarna i kors över bröstet och plutade med läppen.Han skrattade bara och plockade upp mobilen. Han såg ut att skicka ett sms men jag var för långt bort för att se vem det var till.
 

Ideer för vad som ska hända under spelkvällen eller senare i historien!? Ganska tom på ideer och vill ju få upp kapitlenså fort som möjligt. Kom med ideer babes! :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-27 @ 14:50:32
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeer :D

2013-03-27 @ 22:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback