Chapter 2: The last day

Väl hemma drog jag av mig skorna och gick in i köket där mamma satt med en telefon tryckt mot örat. Det var inte så att jag hatade mamma. Tvärt om, jag älskade henne, men hon blev bara för mycket ibland.
- Bra, då kommer hon med flyget om två dagar. Jätte bra, tack kära du. Hejdå.
- Vem ska vart? Frågade jag nyfiket.
- Du. Du ska flyga till Los angeles för att bo hos min kusin i några veckor. 

Ashleys Perspektiv:
Mammas kusin var tydligen nån kille kallad Scooter Braun. Jag suckade, det lät som en kille som sålde tjejer till indider eller langade barnporr. Men eftersom jag fick veta att den här Scooter tydligen reste runt en del men för det mesta höll hus i Los angeles kändes det självklart att jag skulle följa med. Vi gick igenom att jag bara fick åka med dem om jag skötte skolan via datorn och de hade personer där som skulle se till att jag gjorde det. Och om jag inte skötte det skulle jag få komma hem igen. Då skulle det bli sista utvägen. Alltså anstallt. Jag svalde lite när jag tänkte på det, men hon kunde faktiskt sätta mig där om hon ville. Jag drack trotts att jag var minderårig, rökte, fast jag bara var femton, hade provat droger ett antal gånger och faktiskt kommit hem allt för många gånger, hög på marujana eller opium. Och så hade jag ju haft sex redan som trettonåring. Allt det där tillsammans kunde lätt sätta mig på en anstallt.
- Mamma, varför skickar du iväg mig? Hur kan du lita på att jag inte sticker iväg i ett helt annat land? Frågade jag. Chocken över att hon litade på mig så mycket var total.
- Jag litar på dig gumman. Jag vet att du kan klara skolan, bara du kommer ifrån allt här hemma. Jag säger inte att du har dåliga vänner eller att du inte borde ha några vänner eller så. Men de är inte bra på att ta bra beslut. Sa hon lugnt. Jag nickade och gick upp till mitt rum. Mammas nya ömhet mot mig var något nytt, jag visste inte hur jag skulle hantera den.
Väl inne på mitt rum googlade jag på Scooter Braun för att se vad som kom upp. Resultatet chockade mig när det kom upp bilder på en ganska ung man, tillsammans med Justin Bieber.
När jag kom in på en hel sida om honom insåg jag att det var Justin Biebers maneger! Jag sökte vidare och såg snabbt att de reste tillsammans nästan hela tiden och att de just nu var i Los angeles för att typ mellan landa innan de skulle vidare inom loppet av nästa vecka. Snabbt kände jag min kallsvetting, skulle jag umgås med Justin Bieber i vad var det? 4-5 veckor!? Jag kunde inte sätta fingret på om jag gillade det eller inte. Det fick bli som det blev. Jag skulle åka om två dagar, resa hela natten imorgon natt och komma fram på morgonen, eller det som var deras kväll. Jag suckade och började packa. Att det var så brottom var väl så mamma inte skulle behöva hålla koll så jag inte rymmer iväg innan jag ska åka. Så nu behövde hon bara hålla koll i en natt. 
 
Jag vaknade trött upp nästa morgon. Mamma hade sjukanmält mig och ordnat med skolan så jag fick åka. Jag hade bara berättat för Julia om hela denna grejen. Resten fick sprida sig som rykten. Rykten om jag var död, om jag var gravid och inte ville gå till skolan eller om jag bara blivit kidnappad under fyllan och såld till Kanadensare. Sanningen skulle komma ut någon gång, annars var jag ju tillbaka om några veckor. Jag bestämde mig för att inte välja så mycket smink. Dagen skulle bestå utav packande och städande. Men jag trivdes i smink och kände mig bra till mods när jag hade på mig ordentliga kläder och en okej sminkning. Därför tog jag några drag med mascaran och fyllde i mina ögonbryn. Resten kunde jag skita i då min hud redan va helt okej. Jag hade bara foundation när jag skulle till skolan eller till fest m.m.
 Dagen gick så sjukt snabbt fram, trotts att jag inte gjorde någonting. Men runt lunchtid kom Julia och hjälpte mig packa ner det sista innan vi drog ut på vår sista runda på stan. Vi skulle köpa lite kläder och ta en fika typ som gamla kärringar skrattade vi när vi berättade för mamma att vi tänkte gå ut. Hon tittade misstänksamt på mig men lät oss. 
 
Vi sprang till busshållsplatsen och hann precis med bussen. 
- Fan vad din mamma kollade på dig då! Skrattade Julia. 
- Hon tror jag ska rymma. Pfft, vem fan är så dum att man rymmer för att få vara kvar i sverige när man kan rymma senare och vara kvar i LA? Flinade jag. Jag hade inte tänkt rymma direkt. Men jag var väldigt impulsiv av mig. Om jag ville göra det någon gång skulle jag antagligen ta min handväska och dra. 
- Kom, jag vill ha några minnen att gråta till när jag sitter på flyget. Skämtade jag och tog upp min mobil och knäppte några bilder.
Tumblr_mbr0g8qfq71rp6di5o1_500_large
- Så vem är det som ska ta hand om dig? Frågade Julia. VI satt inne på Subway och hade tagit varsin kaffe. Jag log och tog en klunk av mitt kaffe. För ungefär 2 eller 3 år sen hade Julia varit en Belieber. Jag visste av hela mitt hjärta att hon skulle veta vem Scooter braun var.
- En kille, Scooter Braun. Log jag och tittade på henne för att se hennes reaktion. Hon slutade dricka sitt kaffe och såg ut som om hon nästan satte i halsen. Så speciellt var det väl inte? Hon hostade till innan hon smällde händerna i bordet och nästan skrek.
- Kvinna! Du fick mig nästan att kvävas i kaffe!? Vet du vem du ska bo hos i fyra fucking veckor!? Ropade hon så hela Subway tittade på oss. Jag skrattade och la min hand över hennes.
- Ja, jag googlade på det. Och sluta skrika, folk tittar. Sa jag och sänkte rösten lite till för att minska uppmärksamheten. Julia återgick till sitt alltid så lunga jag och fluffade till håret.
- De har väl aldrig sett äkta sexighet förut. Log hon och tittade på mig och bet sig i läppen. Jag drog handen för munnen för att inte skratta. Julia var verkligen någon jag alltid kom överens med. Vi funkade på samma sätt medans vi ändå var så olika. 
 
- Vet du en kul grej som du skulle kunna underhålla dig med under tiden som du är med Mr. Bieber? Log hon och tittade lurigt på mig.
- Vad? Sa jag och kastade lite med håret åt några killar som stod vid busskuren. De stirrade och jag gillade uppmärksamheten min rumpa skulle få nu. 
- Du skulle kunna bli ihop med honom. Jag vet hur mycket du hatar förhållanden, men tänk om det skulle funka!? fatta vilken fame du skulle få? Alla kläder han skulle kunna köpa till dig? Alla fester du skulle få gå på och all alcohol du skulle kunna få bara genom att knäppa med fingrarna. Jag skulle gjort det. Sa hon och vinkade åt en kompis vi träffade för några månader sen på en fest.
- Ja, där sa du något. Jag menar, han har nog aldrig stött på tjejer som är så fucked up som vi, han skulle aldrig mistänka något? Sa jag och blinkade åt henne när jag sa det där med fucked up. Men det var sant. Vi var helt pantade.
 
Hoppas ni gillade detta kapitlet.
Hur tycker ni novellen artar sig? Nu vet ni iallafall vad som möjligtvis kommer hända Justin under Aschelys vistelse hos honom. Hur tror ni det kommer gå?
Puss från mig :*
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeer!

2013-03-02 @ 21:54:53
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-03 @ 01:10:36
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback