Chapter 3: The flight

 Du skulle kunna bli ihop med honom. Jag vet hur mycket du hatar förhållanden, men tänk om det skulle funka!? fatta vilken fame du skulle få? Alla kläder han skulle kunna köpa till dig? Alla fester du skulle få gå på och all alcohol du skulle kunna få bara genom att knäppa med fingrarna. Jag skulle gjort det. Sa hon och vinkade åt en kompis vi träffade för några månader sen på en fest.
- Ja, där sa du något. Jag menar, han har nog aldrig stött på tjejer som är så fucked up som vi, han skulle aldrig mistänka något? Sa jag och blinkade åt henne när jag sa det där med fucked up. Men det var sant. Vi var helt pantade.

Jag satte mig till rätta på en utav bänkarna vid flygplatsen för att vänta på att min gate skulle öppna. Jag var inte så pigg på det där med att flyga hela natten för att sedan komma till ett helt nytt ställe och vara klarvaken när de ville sova. Därför hade jag tjatat på mamma så hon köpt ungefär fem tidningar som jag kunde läsa under flyget. Och så hade jag några filmer att titta på om jag skulle vilja. Jag hade först tänkt ta på mig ett par riktigt bekväma kläder när jag insåg att jag inte skulle se ut som en lodis när jag mötte Scooter och de andra. Därför hade jag valt lite snyggare men fortfarande sköna kläder.
På flyget var det verkligen tråkigt. Jag hade kollat igenom tre av mina tidningar och hade redan tröttnat. Jag kollade på klockan. Halv ett på natten. Jag suckade och satte i lite musik och vilde ögonen. Jag brukade inte vara trött vid den här tiden. Det var ovanligt för mig. Jag satte på en av Justin Biebers nya låtar. Lolly, den var bra faktiskt. 
- Miss? Miss? Någon skakade mig löst i armen. Jag slog upp ögonen och tittade på en av flygvärdninorna. 
- Var vänlig ta på dig bältet. Vi ska snart landa. Log hon. En väldigt inövad och påklistrad fras. Jag nickade, gav henne ett leende innan jag knäppte mitt bälte. Inte förens nu såg jag att jag inte hade någon bredvid mig. Det hade varit skönt att slippa. 
 
När jag steg av planet trodde jag att den där scooter skulle stå inom räckhåll så jag skulle kunna gå direkt till honom utan preoblem. Men jag såg inte någon snubbe som skulle kunna likna honom ens. Istället gick jag mot rullbandet där jag skulle hämta mina väskor. Tack och lov såg jag en skylt med mitt namn på när jag kom ut från gaten vi landat på. Där stod en man i kostym och höll upp en skylt med " Ashley More". Jag gick fram till honom. Kanske hade jag helt fel om den där Scooter? Det kan ju finnas fler med samma namn?
- Ashley More? Frågade han. Jag nickade stumt. Smått nervös då jag inte kände den här gubben. 
- Jag är din chafför. Scooter skickade mig för att hämta upp dig och köra dig till hotellet. Scooter tyckte att det var onödigt att skrämma upp dig efter resan genom att orsaka uppmärksamhet runt omkring här. Sa han. Han gav mig sitt kort. Jag nickade mumlade ett tack och följde med honom till bilen han skulle köra mig i. Nej det var ingen limo, det var en svart BMW. Jag satte mig i baksätet och började leta i min handväska efter något att underhålla mig med. Det fick bli ett nytt nr av en av tidningarna mamma köpt. Efter 20 minuter var vi framme vid hotellet. Chaffören följde mig inte in utan släppte av mig och åkte iväg efter att vi lastat ur mina saker. Jag gick mållös in i lobbyn och tittade mig runtomkring. Jag skulle precis gå fram till disken för att fråga om jag kommit rätt när en kvinna runt 30 årsåldern dök upp framför mig.
- Är du Ashley? Frågade hon. Ett vänligt leende täckte hennes läppar och hennes ögon var som vänligheten själv. Jag log så brett jag kunde och nickade.
Tumblr_min1cdm6xf1s2kbq4o1_400_large
- Ja, det är jag. Vem är du? Frågade jag och försökte få det att låta så trevligt som möjligt. Hon sträckte fram handen och jag greppade tag om den. 
- Jag är Pattie. Justins mamma. Jag är den som ska hålla ett extra öga på dig. Din mamma sa att du kunde vara lite ostyrig ibland. Sa hon. Hon blinkade med ögat och genast fattade jag tyckte för den hör kvinnan. Jag fnittrade förtjust och nickade.
- Mamma och jag kommer inte så jätte bra överens. Men jag ska inte bli några problem här, jag lovar. Log jag. Hon nickade.
- Jag förstod nästan det. Du verkar vara smartare än att sätta dig själv i så mycket trubbel som din mamma sa. Sa hon förskiktigt. Som om detta var något hon ville vara förskiktig med, inte förstöra det vi hade påbörjat så bra.
- Vi får se hur vi ska få änding på det. Men se mig som din extra mamma medans du är här, det finns inget du inte kan prata med mig om. Men nu tar vi upp väskorna så ska du får träffa de andra. Sa hon och hjälpte mig med tre av mina 5 väskor. 

Sådär babes, nästa kapitel blir alltså det meeting
vad tycker ni ska hända? Reaktioner m.m.?
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

As bra!!!!!! <3
Meeer SNABBT !!!
Snälla, dör snart ! :P

2013-03-03 @ 22:35:31
URL: http://Http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

jätte bra! kör på ba :)

2013-03-04 @ 16:54:45
Postat av: Fanny

Meeeeeeer :D

2013-03-04 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback