Chapter 4: slut

- Jag förstod nästan det. Du verkar vara smartare än att sätta dig själv i så mycket trubbel som din mamma sa. Sa hon förskiktigt. Som om detta var något hon ville vara förskiktig med, inte förstöra det vi hade påbörjat så bra.
- Vi får se hur vi ska få änding på det. Men se mig som din extra mamma medans du är här, det finns inget du inte kan prata med mig om. Men nu tar vi upp väskorna så ska du får träffa de andra. Sa hon och hjälpte mig med tre av mina 5 väskor. 

Justins Perspektiv: 
- Justin, du vet att Ashley kommer idag va? Frågade mamma. Jag nickade och fortsatte hålla på med min mobil utan att ge mamma någon mer blick. 
- Justin snälla, du kan väl iallafall vara trevlig när Ashley kommer hit. Jag vill att hon ska trivas här. Hon har det inte så lätt hemma. Sa mamma. Jag suckade trött. Vad såg jag ut att vara? 
- Mamma, detta är förberedelserna för min turn'e. Vad jag vet har vi inte startat någon välgörenhetsrörelse för folk som kommit fel i livet. Frustade jag ut. Jag brukade inte bete mig såhär men idag ville jag verkligen vara med Selena, inte leka psykolog till nån tjej som orsakat sin egen skit genom att sätta sig i den. Ilsket tog mamma min mobil och låste den.
- Justin, det är aldrig fel att göra gott för andra. Jag hoppas att detta bara är en humörsvängning och inget du faktiskt tyker på riktigt. Det du precis sa är hemskt och det vet du. Sa hon strängt. Jag suckade och satte mig längre bort. Scooter kom in i rummet och tittade surt på mig. Mamma gick ner för att möta upp den där Ashley tjejen. 
- Justin, om det var du, skulle inte du vilja komma iväg för att komma på fötter igen? Sa han surt.
- Nej för jag skulle aldrig vara så dum att jag skulle sätta mig i den skiten som hon är i. Hon har ju satt sig själv där, vad har jag med saken att göra? Jag är upptagen! Morrade jag.
- Justin detta är en av mina bästa vänner dotter. Hon är som släkt för mig och du sa ju att det var okej. Hon har inte haft det lätt de senaste åren och då behöver hon hjälp att ta sig upp på fötter igen. Hon har hamnat med fel vänner som har dåligt inflytade. Hon har fått uppmärksamhet från fel grejer och hon behöver hjälp. Jag trodde du visste bättre och skulle iallafall försöka hjälpa henne.
Jag grymtade till och satte mig ner i soffan igen. Men den här gången utan mobil. Efter kanske 20 minuter kom Scooter tillbaka, mycket lugnare den här gången.
- Justin, vill du verkligen inte att hon ska vara här så måste du säga det. Så jag kan ordna med något annat åt henne.
- Men jag bryr mig inte om någon jävla slamp tjej ska bo här! Bara hon inte blir ivägen eller nåt får hon väl stanna här och komma på fötter hur mycket hon vill, bara jag slipper leka psykolog för henne. Jag kan ha henne här sure, men om hon visar sig vara problem vill jag få iväg henne, jag vill inte hanågot slödder dragandes efter mig när jag ska ut på turn'e snart! Fräste jag ilsket åt Scooter. Men hans ögon hade tappat fokus på mig coh tittade nu istället på dörren... Där mamma och en väldigt vacker blond tjej stod. Fan.....
Ashleys Perspektiv: 
Pattie visade mitt rum och så lämnde vi väskorna där. 
- Nu ska vi gå och träffa De andra.Scooter, Justin och jag är just nu de ända i rummet men oftast är Alfredo och Dan också där. Alfredo är Justins fotograf och Dan är hans gitarrist. De är båda väldigt snälla. Log hon och öppnade dörren. Inte hade jag då tänkt mig se en väldigt ilsken Justin Bieber stå och skrika åt killen jag tror var Scooter.
- Men jag bryr mig inte om någon jävla slamp tjej ska bo här! Bara hon inte blir ivägen eller nåt får hon väl stanna här och komma på fötter hur mycket hon vill, bara jag slipper leka psykolog för henne. Jag kan ha henne här sure, men om hon visar sig vara problem vill jag få iväg henne, jag vill inte hanågot slödder dragandes efter mig när jag ska ut på turn'e snart!
Jag svalde hårt och kände mig väldigt obekväm. Justin hade nu sett mig och tittade chokat på mig.
- Jag... Jag går till mitt rum..... ehm, ja. Sa jag och backade ut ur rummet. Snabbt skyndade jag mig ut ur rummet och in på mitt rum innan jag stängde dörren och lutade mig mot den för att glida ner längst den. De här veckorna skulle inte alls bli så kul som jag trodde de skulle bli....

Sorry att detta kapitlet blev så kort men jag gillar att avsluta när det är såhär. Var glada för innan hade jag tänkt avsluta redan när Justins Perspektiv var klart.
Vad tycker ni? :)
 
 

Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-03-04 @ 18:36:08
Postat av: Emelie

Skit bra! <3

2013-03-04 @ 22:01:11
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Jenny

Du e grym

2013-03-04 @ 22:22:38
Postat av: Anonym

asbra :)

2013-03-05 @ 10:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback