Chapter 5: assholes

- Jag... Jag går till mitt rum..... ehm, ja. Sa jag och backade ut ur rummet. Snabbt skyndade jag mig ut ur rummet och in på mitt rum innan jag stängde dörren och lutade mig mot den för att glida ner längst den. De här veckorna skulle inte alls bli så kul som jag trodde de skulle bli....

Ashleys perspektiv:
Jag satte mig i soffan som fanns i det stora hotellrummet. Det var ganska otroligt att en tjej som den där Justin inte ens ville ha här fick ett så här stort rum. Det hade faktiskt varit mer troligt om jag fått en skrubb att sova i tillsammans med några mobbar och diskmedel. När jag kommer på namnet diskmedel saknar jag snabbt medelskolan och alla vänner jag hade här. Den ända vänen jag verkade ha här var i 30 års åldern och hon verkar ju inte direkt så jätte underhållande en lördagkväll. Jag saknade mina vänner där hemma, folk man kunde ringa klockan 6 en lördag morgon och vara helt säker på att de skulle svara för att de inte ens gått och lagt sig än. Mina vänner som man kunde smyga ut med. Langarna som kunde fixa sprit på någon timme, smartskalarna som kunde övertala sina föräldrar så de kunde få ha fest och idioterna som fick dagarna att vara roliga. Jag saknade Julia också, jag saknade henne något enormt... Jag suckade och började hålla på med mobilen när det knackade på dörren. Jag hoppades av allt jag var värd att det inte skulle vara Justin, honom ville jag inte se just nu. Det fanns inget värre än folk som dömde utan att ens känna den de dömde. Man kunde ha aningar och visste kanske en del fördomar, men inte försommar som man dömmer folk efter. Men att dömma någon bara för att man hört massa saker om dem var äckligt. Jag gick upp från soffan och gick till dörren. Där stod ingen Justin, utan Scooter. 
- Hej. Log Jag och tog ett steg åt sidan för att låta honom komma in. Han log tacksamt mot mig.
- Hej, du verkar inte så berörd som jag trodde du skulle va. Sa han förvånat och höjde ögonbrynen.
- Ta det inte personligt, men svin är jag van vid att leva med. Log jag och stängde dörren.
- Justin är inget svin. Tro mig, han brukar kunna bete sig, han bara kunde inte det idag. Jag ber om ursäkt för det. Sa han och tittade ursäktande på mig. 
- Du behöver inte oroa dig. Jag tar inte åt mig. Log jag och skickade iväg ett leende åt honom.
- Vad bra. Men jag är iallafall Scooter. 
- Ashley. Sa jag kort och log.
- Inte för att vara oartig, men beter du dig verkligen som Emma säger? Frågade han. Emma var min mamma. Pappa stack när mamma blev gravid. Tydligen var jag en oplanerad olycka när mamma var 24. Så mamma har uppfostrat mig helt själv. 
- Jo, allt hon säger är sant. Mumlade jag och tittade ner på mina händer. 
- Varför håller du på sådär? Frågade han och tittade mjukt på mig. Varför var alla så mjuka mot mig helt plötsligt? Jag hade ingen anning om hur jag skulle hantera det betendet!?
- Jag tycker bara att allt är så tråkigt. Inget är kul längre. Fester är det ända som är kul, det finns ingen gnista i mig när det gäller något annat. Suckade jag. Oj, det var djupt för att komma från mig. Men hans sätt att titta på mig var så mjukt, men inte på det snuskiga sättet.
- Men det är din framtid? Säger scooter. Hans ögon tittade fortfarande mjukt på mig. Jag ryckte trött på axlarna. Jag orkade inte bli djupare i det här idag. Jag hatade att bli för djup i såna här saker, jag hatade att bli djup överhuvudetaget.
- Scooter snälla. Jag orkar inte snacka om det. Bad jag och försökte att inte se så trött ut som jag faktiskt var, jag var bokstavligen helt slut. Vilket var väldigt konstigt eftersom jag precis sovit i ca 8 timmar. Han suckade och la en hand på min axel.
- Någon gång måste du ta tag i dig själv och inse att din framtid rasar samman. Fixa det innan det är försent Ashley. Jag suckade. Kunde han inte bara sluta vara så öm och stödjande...
Justins Perspektiv:
Jag suckade trött och begravde huvudet i kudden. Hur fan skulle jag fixa det här? Jag visste inte vad som flugit i mig när jag sagt allt det där, det bara kom ur mig. Och innan jag ens insett att jag hasplat ur mig all den där skiten stog hon i dörren. Jag mindes hennes sårade min. Först hade det sett ut som om hon bara kände sig förolämpad och en aning stött. Men det kändes som om jag gjort mer, liksom sårat henne, kommit åt henne på riktigt. Det hade inte varit min avsikt. Men jag kände mig för mycket som ett rövhål för att gå och be om ursäkt. Men det skulle bli värre om jag väntade tills imorgon. Om jag sa det snabbt medans vi stog i hissen eller nåt. Nej det var bättre om jag kunde göra det ikväll, så fort som möjligt. Jag tog ett djupt andetag och gick upp ur sängen. Mamma hade sagt igår att hon skulle bo i rummet i korridorens ände. Det var faktiskt en dörr som avslutade hela korridoren. Inte en spegel eller en stor tavla som på andra hotell. Jag gick fram till dörren och knackade på. Jag hörde steg där innefrån. Hon öppnade dörren och hennes ögon vidgades upp skrämt när hon såg att det var jag. Jag svalde högt, oboy, hon gillade mig verkligen inte.....

Hoppas ni kan ignorera den dåliga kvaliteten på bilden här över och också det att hon är brunett.
Men hur gillar ni novellen såhär långt?
Skriver hela tiden jst nu, hoppas det håller i sig :)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra!! <33
Mer ! :D

2013-03-05 @ 16:43:46
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Fanny

Jätte bra, Meeeeeeeeer :D

2013-03-05 @ 17:03:54
Postat av: Anonym

jag tycker den är bra, men den har ju precis börjat så det är lite svårt att säga mer liksom :) men so far so good! hoppas du fortsätter skriva lika mycket, om inte mer :)

2013-03-07 @ 00:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback