Chapter 7: next 2 you

- Jaha... oj, Jag hade typ glömt bort att man kunde tänka så... Mumlade hon och tittade ner på sina händer. Jag försökte fånga henne blick och när jag fick tag i den såg hon nästan bedrövad ut. Vad hon upprörd över att jag inte festade? Nej, det måste varit något annat. Jag tänkte igenom det hon sagt innan jag kom på det. Hon hade glömt bort att man kunde tänka som jag. Att man kunde leva ett liv utan alcohol och drogor, det hade inte funnits i hennes värld.

Ashleys Perspektiv:
- Är du okej? Frågade Justin. Jag gick genast ifrån mina tankar och nickade.
- Ja, jag är bara trött. Sa jag och log så brett jag orkade. Men jag ville inte le. Jag ville fundera på det Justin väckt inom mig. Gamla minnen som bara bubblande upp i mig. Att playa honom fanns inte längre i mina tankar och jag tappade allt var flörtande innebar. Nu ville jag bara vara själv och tänka, utan honom runt mig. 
- Vet du vad? Jag tror jag ska sova nu. Sa jag och rete mig upp för att ställa min kopp på diskbänken. Jag såg ingen diskmaskin, så jag började diska koppen lite halvt. Jag hörde hur det rörde sig bakom mig men tänkte inte så mycket på det. Jag ställde in koppen i skåpet och vände mig om när Justins ansikte var ca en cm från mitt. 
Jag ryggade tillbaka men diskbänken stod precis bakom mig och hindrade mig från att komma på ett tryggare avstånd.
- Och den riktiga anledningen är? Frågade han med lugn röst. Precis som alla andra på denna jorden just nu var hans röst öm, fast bestämd. Något alla andra inte var. Det var egentligen ingen fråga, mer en befallning.
- Inget. Sa jag kort. Han flyttade sig inte utan stod kvar på sin plats i väntan på ett mer korekt svar.
- Snälla Justin. Bad jag och la huvudet på sne. Han suckade och tog ett steg åt sidan så jag kunde gå och lägga mig. Något jag gjorde utan att tveka. I början var jag rädd att han skulle komma in i mitt sovrum för att säga godnatt men när jag hörde att dörren stängdes kände jag mig trygg och la mig bekvämare för att somna.
 
Jag vaknade senare och drog mig i sängen länge och la mig på mage redo att somna om. Jag kände mig totalt utvilad men ville ändå inte ta mig ur sängen. Men såklart var någon tvungen att förstöra det genom att ringa till min mobil. Totlat livrädd hoppade jag i ren refelx upp på alla fyra, beredd på att fly när jag insåg att det inte var något farligt utan min ringsignal suckade jag och svarade.
- Hallå? Sa jag. Nej jag var inte en uppfostrad person som sa hela mitt namn när jag svarade. Jag antog att om de ringde mig visste de att det var jag som svarade.
- Hej Ashley det är Pattie. Skulle du kunna vara klar för frukost hos Justin om en halvtimme? Frågade hon hurtigt. Jag drog i panik telefonen från örat och tittade hur mycket klockan var, 08.30? Hur kunde jag vakna såhär tidigt? - Pattie, jag vaknade precis och har inget smink på mig. Jag tror inte jag hinner på en halvtimme... Sa jag nervöst. Det kändes pinsamt att det var första morgonen och jag redan försovit mig....
- Men kära barn! Det rä bara att gå över, inte ska du göra dig iordning för det. Det är bara att komma. Skrattade hon. Jag kliade mig nervöst i nacken men ville inte vara till besvär så jag mumlade ett okej och reste mig ur sängen. 
Jag tittade mig trött i spegeln för att se att mitt hår låg över allt på mitt huvud och mitt smink hade kletat ut sig. Jag suckade trött och gick till badrummet för att torka bort sminket som låg under ögonen. 
Jag började dra borsten genom mitt hår som kändes flötigt och torrt eftersom jag somnat med både hårspray och en slags gel i håret igår som gjorde att det kändes otroligt äckligt. Trött satte jag upp det i en hög toffs på huvudet och började borsta tänderna istället.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeer :D

2013-03-10 @ 17:49:58
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-10 @ 20:56:20
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

mer!! :)

2013-03-10 @ 23:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback