Chapter 16: Nice couple

Jag orkade inte tänka mer utan bestämde mig för att försöka sova. Klockan var mycket och imorgon skulle jag ha en till konsär innan vi sedan åkte dagen efter. Jag gick in i mitt sovrum och tog av mig kläderna innan jag la mig i sängen. Tröttheten tygnde min skalle och så fort jag lade ner huvudet på kudden somnade jag.

Alfredos Perspektiv:
Jag trodde inte en sekund på det där tramset om att Justin och Selena var perfekta för varandra längre. Jag var väldigt bra vän med dem båda men Selena gick ju bara över styr! Hon behandlade Justin som en... Jag vet inte vad, och lät honom inte ha vänner. Ashley där emot verkade lugna Justin. Han blev så harmonisk med henne och de liksom spelade på samma strängar och hade blivit väldigt goda vänner. Jag tvekade inte på att det skulle kunna bli något mellan dem, om det nu inte varit för att deras liv kom emellan. Ashley behövde någon som var där för henne 24 timmar om dygnet, någon som kunde rädda henne när hon mådde dåligt eller var sugen på alcohol. Justin kunde inte, hur mycket han än ville, vara den killen. Han var på turné och hann inte svara henne hela tiden. Det var synd, de hade blivit ett väldigt fint par...
 Jag ville gärna lära känna Ashley mer än vad jag redan gjorde. Men hur visste jag inte. Hur hon och Justin kommit så nära så snabbt måste vara något slags mirakel för någon annan i crewet har inte fått dela vänskap med henne. Pattie och hon var väl ganska bra vänner men Justin var nog den som verkligen tytt sig till. Detta gjorde hela Selena grejen värre och jag, precis som alla andra förstod att detta bara skulle sluta på ett sätt. Katastrof...
 
Justins perspektiv:
Jag vaknade utav alarmet som skrek ut en hög singal och tvingade mig att gå upp ur sängen. Idag hade jag inte så mycket koll på vad jag skulle göra. Vilket betydde att jag inte hade något stort att minnas under dagen. Om jag hade det skulle jag komma på det under frukosten. Jag tog mig till min resväska och drog fram kläder för dagen. Jag tog en vit tröja, skorta över det och ett par vanliga jeans. Idag kände jag inte för att ha på mig något som stack ut ur mängden.
Klockan nio knackade det på dörren och jag rynkade pannan. Hade vi något planerat idag på morgonen? Nej, vi skulle äta lunch klockan 1 och gå igenom vad vi skulle göra under dagen. Jag gick mot dörren och öpnnade, rädd att det skulle vara en papparatzi eller något. Men tack och lov så var det bara Ashley.
- Hej. Log hon trött. Jag skrattade inombords. Denna tjejen var så knäpp. Det syntes tydligt att hon var helt slut, varför kom hon så tidigt?
- Hej, vad gör du här? Log jag. Hon tittade oförstående på mig.
- Det är la frukost hos dig klockan nio? Sa hon och rynkade pannan. Då klickade det till och jag fattade att hon trodde vi åt frukost hos mig varje morgon.
- Haha, nej det gjorde vi bara igår. Men det va bra att du kom för det är trist att äta själv. Log jag och släppte in henne. Hon gick in och lutade sig mot väggen. Så mindes jag att det måste vart jobbigt för henne att ta sig hit eftersom hennes huvud måste snurrat en del. Jag var snabbt vid hennes sida och stötte upp henne för att hon inte skulle falla. Jag lade min hand på hennes höft så jag kunde stötta upp henne ordentligt och log stöttande mot henne. HOn la armen om mina axlar och besvarade leendet. Som om det inte varit nog med drama de senaste dagarna. Vem dyker inte upp i dörren? Jo, Selena...

Hur ska Justin lösa detta tycker ni? Ideer?
Kommentera babes! <3
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-05-05 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback