Chapter 10: hard hit

- Justin och Selena har varit ihop i snart två år nu. Men Selena hatar när Justin umgås med andra och när det gick rykten om att Justin var otrogen mot henne blev hon väldigt överbeskyddande. Men Justin låter henne hålla på såhär för han inte vill förlora henne. Hon tänker inte på att hon dödar deras förhållande när hon håller på sådär. Jag nickade och började äta av godiset igen. Jag tyckte faktiskt lite synd om Justin. Jag menar, vem vill dras med en liten bitch som inte låter en träffa nya kompisar?

Ashleys Perspektiv:
Jag satt i Justins loge i flera timmar. Scooter hade kommit med en väska som innehöll en dator och tre skolböcker. Jag skulle plugga här borta också för att komma ikapp med mina betyg och gå ut nian med en bra grund så jag kunde söka vidare till ett bra gymnasium. Det var så både Pattie och Scooter sa men jag kunde inte bry mig mindre. Hela grejen med det här med att plugga gjorde att hela min hjärna bara stängde av. 
- Plugga nu innan showen. Så kan vi gå ut och titta på den när du är klar. Lockade Pattie. Men jag skulle vara här i en månad. Jag tvivlar på att jag inte kommer hinna se några utav Justins konsärer ändå. Men för att inte göra Pattie besviken satte jag mig och började plugga. När jag pluggat i kanske en halvtimme kom suget. Suget efter alcohol, suget efter fest. Jag visste knappt vad jag skulle ta mig till. Allt blev som en slags beroende framkallning och det kände som om jag bara kunde lägga mig på golvet och skaka. Jag ville röra på mig samtidigt som jag ville sova.
-Ashley är du okej? Frågade Pattie oroligt. Jag skakade på huvudet.
- Jag behöver lite luft. Kved jag och kastade mig ut ur logen för att ta mig till närmate fönster. Närmaste fönster var 100 meter bort och ca två meter över marken. Men jag lyckades flytta lite lådor så jag kom upp och öppnade fönstret. Jag andades in långa andetag av de friska luften. Det blev genast bättre i huvudet och jag kände mig inte lika yr längre.
- Hallå där! Skrek en ilsken röst så jag tappade balansen på de uppstaplade lådorna och föll ner. En hård smäll i huvudet fick jag också. En av lådorna hamnade på mig och allt blev svart för några sekunder. Men jag hann knappt få tillbaka synen innan den ilskna röstens ägare slet upp mig från marken.
- Fansen ska va där ute! Här inne har ni snorungar inget att göra! Skrek hon och drog mig ut från arenan. Smällen i huvudet och allt skrik och snabba rörelser gjorde mig oförmögen att kunna säga ett enda ord. Jag bara släpades bort från Justins loge och plötsligt nådde vi en dörr. En hård knuff och så ramlade jag ut. Jag slog i mina knän och händer men lyckades hålla huvudet från marken denna gången. 
- Fan. Mumlade jag när jag fattat vad som hänt. Jag hade blivit utkastad. Det snurrade fortfarande i huvudet och allt skrik från tjejerna några meter bort gjorde mig galen. Det kändes som om huvudet skulle explodera och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag ställde mig upp och började titta mig omkring för att komma in i arenan igen. Men såklart fanns det ingen väg in utom de utsatta ingångarna. Men så tänkte jag att om jag kunde hitta Kenny, skulle han släppa in mig. Genast började jag gå mot ingång efter ingång. Varje ingång hade en kö på kanske en halvtimme innan man ens kunde se vart man skulle in. Men jag såg ingen Kenny vid första ingången. Jag rusade bort för att gå till den andra. 
 
 
Jag hade rusat runt nästan hela arenan och det kändes som om mitt huvud höll på att ramla av. Jag vinglade och kunde knappt stå upp. Flera gånger var jag tvungen att stanna för att inte falla ihop. Men ingen frågade hur det var med mig. Alla var så upptagna med att skrika och puttas. När jag kände att jag inte klarade det längre kom det. Spya, jag behövde spy. Jag sprang snabbt bort till en kontainer och spydde bakom den. Detta var botten. Jag visste inte vad som hänt men något hade gjort mig galen och nu kunde jag inte ens stå upp. Jag gick några meter ifrån spyan för att sätta mig lutad mot en vägg och försöka samla mig. När jag kände hur utmattad jag var. Allt blev svart och jag föll i vad som lika gärna kunde varit sömn eller medvetslöshet. 

Hur tror ni det komemr gå för Ashley nu? Kommer hon hitta tillbaka in eller har ni några andra ideer? Kom med förslag vetja!
och måste det vara bilder på varje lapitel? För ibland är det svårt att hitta passande bilder, ni väljer, kommentera vad ni tycker.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker inte att du behöver bilder. Och jag tycker det sk vara justin som hittar henne när hans ska ta frisk luft efter konserten :D

2013-03-19 @ 18:13:26
Postat av: Fanny

Meeeeeer :D

2013-03-19 @ 18:49:15
Postat av: Emelie

Tycker som Hanna! :)
Jätte bra! <3

2013-03-19 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback